1. Určení příležitostí na trhu
Definujeme obchodní příležitosti a mezery, kterými dnes business utíká.
Někdy je potřeba získávat zákazníky nové, jindy je efektivní především udržovat stávající a prodávat jim více.
2. Určení klíčových zákazníků
Definujeme profil hodnotných zákazníků a určení míst s jejich vysokým výskytem.
Zákazníky rozdělujeme do segmentů, dle nákupního chování a vztahu ke značce.
3. Tvorba relevantního obsahu
Tvoříme a testujeme relevantní obsah pro zákazníky, prodejní argumentaci a benefity produktů klienta.
4. Volba kombinace komunikačních kanálů
Určení vhodné kombinace komunikačních kanálů a jejich vzájemné provázanosti
Využíváme všechny 3 směry zvýšení zisku klienta
Zvyšujeme hodnotu zákazníka pro klienta, zvyšujeme počet zákazníků a prodejů
a podporujeme dlouhodobou přízeň zákazníků.
Definujeme obchodní příležitosti klienta
Společně s klientem definujeme nevyužité obchodní příležitosti a analyzujeme mezery (GAP analýza) v prodeji. Důležitým faktem pro prodej je, jaké informace o klientovi a jeho produktech zákazník aktivně zná. Naštěstí tento fakt můžeme správně cílenou komunikací výrazně ovlivňovat.
Všichni zákazníci nemají stejný potenciál
Často realizujeme segmentovanou komunikaci se zákazníky, která umožňuje doručení relevantních informací.
Cílem je zákazníky díky relevantní komunikaci „přesouvat“ do více výnosných segmentů.
Relevantní obsah je „král komunikace“, proto je v naší pozornosti i content marketing
Krok 1 – Určení relevantních témat
Diskusí se zákazníky zjišťujeme, čím žijí, co řeší, jaká mají přání a potřeby. Jaká témata je zajímají a jsou pro ně užitečná.
Krok 2 – Vytvoření obsahu
Na základě zjištěných informací od zákazníků vytváříme správné argumenty, definujeme atraktivní produktové benefity pro zákazníky, někdy dokonce vytváříme s klientem nové služby pro zákazníky.
Krok 3 – Testování obsahu zákazníky
Pokud máme větší množství zajímavých benefitů a témat, testováním zjišťujeme, které jsou nejatraktivnější.
Správný výběr komunikačních kanálů
Vytváříme komplexní komunikační strategie.
Efektivní strategie nemusí zahrnovat zdaleka všechny existující způsoby komunikace. Ale hlavně ty, které přinesou klientovi potřebný efekt v rámci rozpočtu, který je k dispozici. K tomu je ale potřeba znát možnosti napříč marketingovými specializacemi, o což se dlouhodobě snažíme.
Marketing je obor s mnoha specializacemi.
Především v posledních letech se výrazně rozvinuly různé specializace, hlavně pro online marketing. Zároveň již řadu let existují základní specializace jako klasická reklama, efektivní plánování a nákup médií, public relations, direct marketing, event marketing a další.
V komunikačních strategiích volíme optimální mix pro každého našeho klienta.
ROI (Return On Investment) projektů
Vždy se snažíme měřit efektivitu navržených a realizovaných aktivit a dosahovat co nejvyšší ROI.